Problem 1: Wymyślny wyścig
W tworzeniu innowacji – podobnie jak w sporcie czy podróżowaniu – droga jest ważniejsza niż cel. Zespół ma za zadanie zaprojektować i zbudować pojazd terenowy, w którym przynajmniej jeden odgrywany przez zawodnika Rajdowiec wystartuje w wyścigu o jakąś niezwykłą nagrodę. Zmagania obejmą po kolei trzy ekscytujące etapy. Za każdym razem wehikuł wraz z kierowcą musi dotrzeć do innego miejsca docelowego – pokonując na trasie inną punktowaną przeszkodę. Dwie z nich drużyna wybierze z podanej listy, a jedną wymyśli sama. Przebieg rajdu relacjonować będzie jego Gospodarz-Sprawozdawca. Na koniec uczestnicy wyścigu uświadomią sobie, że niezwykła nagroda wcale nie jest taka niezwykła, a cenniejsze od niej okazuje się samo uczestnictwo w przygodzie.
(Zadanie dostępne dla grup wiekowych: I, II, III & IV.)